אם תשאלו את חובבי הספורט בישראל האם הם מסוגלים לשייך מותגי ספורט לענפי ספורט, סביר להניח שתקבלו את התשובות הבאה: כדורסל זה אייר ג’ורדן, כדורגל זה נייקי/אדידס, ריצה זה סאקוני, קרוספיט זה ריבוק ואימוני כושר זה אנדר ארמור. אבל מה לגבי ענף הגלישה?
היות ומדובר במותג וותיק אשר מוכר בעולם הגלישה כבר משנות ה-80, סביר להניח שלא מעט מהתשובות תהיינה MAUI.
אלו אשר שומעים את שם המותג ומתחילים לחייך, ישמחו ודאי לשמוע כי מותג הגלישה האהוב חווה בימים אלו השקה מחודשת בישראל, כאשר שתי חנויות פיזיות אמורות להיפתח בישראל כבר ב-2021, ולא פחות מ-6 נוספות ב-2020, כאשר אתר האונליין פעיל כבר כעת.
חשוב לציין כי מעבר למותגי הביגוד המוכרים, המותג צפוי להשיק בקרוב ליין של נעליים ברחבי עולם – תחום אשר יראה אור לראשונה במותג לאחר עשרות שנים של פעילות בתחום הגלישה והספורט.
ממותג חדש לרווחים של 200 מיליון דולר בשנה
כדי להבין טוב יותר את ההיסטוריה של MAUI צריך לחזור יותר מ-40 שנה אחורה (1980) אז הקים בחור בשף ג'ף יוקויאמה את Maui and Sons. במקור היה מדובר במותג עוגיות שוקולד צ'יפס באמצעות מתכון של משפחת יוקויאמה מהעיר מאווי שבהוואי, אך כיוון זה נזנח לטובת עיצוב לבוש לגלישה ולספורט.
מאז אותו רגע ענף הגלישה לא נותר כאשר היה, שכן מה שהתחיל בזוג מכנסי גלישה וטי-שירט, הלך וקיבל מימדים אדירים – בעיקר אודות לרעיונות נועזים ושיווק אגרסיבי בחנויות הגלישה בדרום קליפורניה ובתיכונים מקומיים.
אגב, החלטת המותג לשים את הלוגו המוכר על הכיס האחורי לוותה בלא מעט ביקורת, אך כמו תמיד בסיפורים הללו, המבקרים אכלו את הכובע, והדבר הפך להיות בסיס יסוד בתרבות החוף בדרום קליפורניה.
ומדוע הלוגו נראה כמו עוגייה?
את זה כנראה כבר הבנתם לבד, אבל כמובן שמדובר במחווה לתחום הראשון אליו פנה המותג – תחום שנזנח לפני מספר עשורים אבל ממשיך לקבל הרבה כבוד. בתוך עיצוב העוגייה ניתן למצוא אלמנטים המייצגים אדמה, ים שמיים ואש – אלמנטים אשר יוצרים יחד מעין חגיגה לכוח הטבע.
מיותר לציין כי כיום הלוגו מוכר בכל העולם ואף דבק לו הכינוי "לוגו העוגיות" – לוגו אשר פונה במשך 40 שנה לאלו אשר שואפים לסגנון חיים פעיל ומהנה, עם הרבה כבוד לתרבויות הגלישה והסקייט.
לפרטים נוספים באתר מותג בישראל