יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:52
ירדן בלחסן

לא כסף: פאריס חייבת לשחרר

דעה: הצרפתים מאשימים את ריאל, פותחים את הכיס עם הצעות חסרות תקדים ואפילו הבכירים בקטאר מתגייסים, אך מדבר אחד מתעלמים: הכוכב פשוט רוצה למדריד

אם נבדוק את המילים הנפוצות ביותר בכלי תקשורת הספורט בספרד ובצרפת בשנה האחרונה, סביר להניח שנקבל “קיליאן אמבפה”. הוא רק בן 22, אך עם שורת תארים שלא נגמרת מאחוריו וכבר כמה שנים שמו שגור כשחקן העשור הבא. בתקופה האחרונה, הצרפתי עומד במרכזו על עימות מתוקשר בין ריאל מדריד לפאריס סן ז’רמן, שמצידה עושה ככל האפשר על מנת לשמור על הנכס שלה, אבל פשוט לא מבינה – לא תמיד זה מתחיל ונגמר בכסף.

אם עד לחודש שעבר עיקר הדיווחים היו על העברה של אמבפה מפ.ס.ז’, הקבוצה בה הוא מככב כבר ארבע שנים – לריאל מדריד, זו שהוא רוצה לשחק בה וזה ממש לא סוד, כפי שהוא בעצמו אישר בראיון לאחרונה, הרי שבחודש האחרון אנחנו עדים לסאגה אחרת. מרגע סיומו של חלון ההעברות האירופי, אנו נחשפים לגל האשמות מצידה של פאריס שזועמת על ההתנהלות של הבלאנקוס בסיפור.

קיליאן אמבפה (רויטרס)קיליאן אמבפה (רויטרס)

בכל מסיבת עיתונאים בריאל, אצל זינדין זידאן וכעת אצל קרלו אנצ’לוטי, המאמן נשאל על אמבפה ולמרות שתשובה נחרצת אין, הדבר לא מפריע לכלי התקשורת להמשיך לעסוק בזה. בשורה התחתונה נראה ששום דבר לא ימנע מאמבפה להגשים את חלומו ולהגיע לריאל מדריד, אך הדרך לשם תהיה רצופה בהצעות עתק וניסיונות נואשים של פאריס לשכנע אותו אחרת.

“ריאל מדריד חייבת להיענש”, זעק אחד האנשים החזקים בפאריס סן ז’רמן, המנהל הספורטיבי לאונרדו. “הם אמנם מכחישים אבל ריאל עבדה כדי להחתים את אמבפה כבר מזמן בפומבי, זה חוסר כבוד כלפינו”. למעשה, בפאריס מתקשים לקבל את העובדה שהכוכב שלהם מסרב להצעות חידוש חוזה בזו אחר זו – ומטילים את האשמה על הקבוצה אליה הוא רוצה לעבור.

אמבפה לצידו של ניימאר (רויטרס)אמבפה לצידו של ניימאר (רויטרס)

בעיר האורות מתקשים לקבל את העובדה שכסף פשוט לא משיג הכל עבורם. המועדון שאחראי להעברה היקרה בתולדות הכדורגל (222 מיליון אירו על ניימאר), מפזר סכומי עתק על משכורת ולאחרונה שם ידו על מסי, לא מצליח לשכנע את אמבפה להישאר למרות הפרויקט השאפתני והצעה שתעמיד אותו כבכיר המשתכרים בקבוצה שמסי משחק בה, כך לפי הפרסומים האחרונים בצרפת.

אמבפה, מצידו, שמר על שתיקה עד לאחרונה ובראיונות שהעניק לשני כלי תקשורת גדולים בצרפת, אמר את שעל ליבו: “אני רוצה לשחק בריאל מדריד. כששמעתי מהמועדון שלא ישחררו אותי, פחדתי למען האמת”. נושא אמבפה כבר לא שייך רק לטיפולה של פאריס כקבוצה, אלא של קאטר כולה. הבכירים במדינה נכנסו לתמונה כדי לשכנע ולהגדיל את ההצעות, אבל הכוכב הצרפתי לא מעוניין בכסף רב, הרבה יותר ממה שיקבל בריאל, אלא פשוט לשחק במועדון אותו אהד בילדות.

גם שיתוף הפעולה, החיוכים והחיבוקים בין אמבפה לקארים בנזמה במשחקי נבחרת צרפת האחרונים הוסיפו שמן למדורה בעיר האורות, והציתו את הדמיון במדריד. בספרד בטוחים שהעסקה תצא לפועל בסוף העונה, בפאריס עדיין בטוחים אחרת. בסופו של דבר, ייתכן שהיחסים העכורים בין ריאל לפאריס יימשכו קדימה, אך מדבר אחד אסור לעשירה מקטאר להתעלם: הכוכב פשוט רוצה להתקדם.

הכתוב הוא טור דעה

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים