יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:33
עומר רבינוביץ'

משהו טוב קורה בבית"ר

הצהובים-שחורים מציגים התנהלות טובה בינתיים עם הכנה מושלמת, רכש מפתיע וטירוף מוחלט ששורר בקרב האוהדים. האם הקבוצה תצליח סוף סוף להתברג בצמרת?

ההכנות לפתיחת עונת 2024/25 בליגת העל הקרבת ובאה בשיאן. הקבוצות כבר אחרי מחנות האימונים, הסגלים מתגבשים והאוהדים מצפים. קבוצה אחת בולטת במיוחד ונראה שמשהו טוב מאוד עובר עליה הקיץ, וזוהי בית”ר ירושלים.

את העונה המטלטלת שעברה על הקבוצה מהבירה אשתקד, שבשיאה כמובן סערת העימות בין יוסי אבוקסיס לברק אברמוב, סיימה בית”ר ירושלים במקום ה-11 בטבלה. למרות זאת, דבר חיובי שהצהובים-שחורים יכולים לקחת מ-2023/24 הוא סיום העונה. 

ברק יצחקי ושחקניו ניצחו את ארבעת המשחקים הראשונים בפלייאוף התחתון, שהזכור מביניהם הוא כמובן ה-1:5 האדיר שהנחילו להפועל תל אביב בבלומפילד. הכדורגל שהירושלמים הציגו השתפר ונראה היה שמשהו טוב מתחיל לבצבץ במועדון, והמשיך בקיץ הנוכחי.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים מול הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים מול הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

נתחיל בשינויים בסגל. כבר בסוף חודש מאי בית”ר עשתה ניקוי אורוות רציני ונפרדה מלא פחות משמונה שחקנים שלא רצתה בהם – אוראל דגני, דן עזריה, פרד פריידי, יובל אשכנזי, עומר קורסיה, בן ביטון, ניקה חורחלי ואדי גוטליב.

נעבור לרכש. הצהובים-שחורים חיזקו משמעותית את חוליית ההגנה שלהם והחתימו את הבלם גיל כהן וגולת הכותרת – ז’אן מרסלין, שהגיע מבורדו, ובעברו גם היה מבוקש ע”י מילאן, טוטנהאם ומונאקו, שרכשה אותו תמורת 10 מיליון אירו.

גם בחוליית הקישור וההתקפה בית”ר התחזקה, אחרי שצירפה לשורותיה את סילבה קאני מאוסטריה וינה וירין לוי, שהגיע ממכבי חיפה והספיק להשתלב יפה בקבוצה עם שלושה שערים בארבעת משחקי ההכנה שהתקיימו.

ירין לוי עם אבי זהבי ועוז חביב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)ירין לוי עם אבי זהבי ועוז חביב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

בנוסף אליהם, פטריק טוואמסי, הקיצוני ששיחק בעברו במכבי נתניה ובמדיה כבש 16 שערים והוסיף חמישה בישולים, הצטרף לקבוצה מהבירה בהחתמה מפתיעה, חשובה ובעיקר מעוררת ציפיות עבור החלק הקדמי של הירושלמים.

נמשיך בשחקנים החשובים שנשארו בבית”ר. תחילה, דור מיכה, שפרץ מחדש תחת ברק יצחקי והציג יכולת טובה, האריך את חוזהו בקבוצה. בנוסף אליו, ירדן שועה כרגע נשאר קבוצה והוא חשוב מאוד לברק יצחקי. שועה כבש בעונה האחרונה שמונה שערים והוסיף תשעה בישולים והישארותו במועדון משמעותית לחלק ההתקפי של הצהובים-שחורים.

גולת הכותרת בשחקנים הנשארים היא כמובן עדי יונה, שכרגע משחק עם הנבחרת האולימפית בפאריס, אבל בינתיים כל ההצעות שהתקבלו עליו נדחו ומסתמן בינתיים שהוא יפתח את העונה הקרובה תחת ברק יצחקי. יונה בן ה-20 בלבד, שחקן בית של הירושלמים, פרץ בעונה האחרונה בזכות הכישרון והיצירתיות שהוא מביא לחלק הקדמי של בית”ר. נוסף לזה, יונה רשם מספרים לא רעים לקשר, והבקיע שישה גולים ובישל עוד שישה.

עדי יונה. הישארתו בבית"ר משמעותית מאוד (חגי מיכאלי)עדי יונה. הישארתו בבית"ר משמעותית מאוד (חגי מיכאלי)

פרט לשינויים הרבים והחיוביים מבחינת הצהובים-שחורים בסגל השחקנים, הקבוצה רשמה עד כה הכנה מושלמת לעונה הבאה. היא ניצחה את שלושת משחקי האימון שלה במחנה שהתקיים בבולגריה, ועוד לפני היציאה אליו ניצחה את בני יהודה במשחק הכנה, שנערך כמובן בישראל.

הדבר האחרון שבלתי אפשרי להתעלם ממנו הוא הטירוף שמורגש סביב אוהדי בית”ר. 6,000 מאוהדי הקבוצה כבר רכשו מנוי למשחקי הבית באצטדיון טדי בעונה הבאה, נתון לא רע בכלל.

נוסף על כך, רק בשבוע האחרון מאות אוהדים הגיעו בטירוף לנתב”ג באמצע הלילה, כדי לתמוך בשחקנים שהגיעו מהמחנה בבולגריה. ימים בודדים חלפו ואלפים בצהוב-שחור צבאו על מתחם “בית וגן” עם שירים, תופים, דגלים, פירוטכניקה והפגינו גלי אהבה ותמיכה לשחקנים.

שחקני בית"ר ירושלים עם האוהדים בשדה התעופה (שחר גרוס)שחקני בית"ר ירושלים עם האוהדים בשדה התעופה (שחר גרוס)

בית”ר ירושלים קבוצה מאכזבת בשנים האחרונות, זה לא סוד. הפעם האחרונה שהצהובים-שחורים השתתפו בפלייאוף העליון הייתה בעונת 2019/20, במשחקים שהתקיימו מול אצטדיונים ריקים, בגלל שבדיוק פרצה בעולם מגפה המונית בשם “וירוס הקורונה”.

הקיץ השקט שעובר על הקבוצה של ברק יצחקי מגביר את הציפיות מהקבוצה. עם שינויים משמעותיים בסגל, הכנה מושלמת, וקהל גדול בטירוף, בית”ר ירושלים תצטרך הפעם לא לאכזב ולבטא את כל זה גם על המגרש, כשהמטרה שהיא חייבת להציב לעצמה צריכה להיות, במינימום, העפלה לפלייאוף העליון.

הכתוב הוא טור דעה.

צפו: אימון פתיחה בית"ר ירושלים
אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר