יום שני, 16.09.2024 שעה 22:37
איציק אהרונוביץ

חיפה שילמה על חוסר מוכנות

אהרונוביץ בטור ל-ONE: הירוקים הודחו לקבוצה ברמה של ליגה לאומית. הפעם בכר בא מוכן מבחינת הרכב וחילופים, אבל השוער וההגנה שלו פשוט חילקו מתנות

כשאתה מגיע לרמה של פנדלים, לאף קבוצה אין יתרון. פנדלים, זה עניין מנטלי. לא כל שחקן, שיהיה הכוכב הכי גדול, יכול לעמוד אחרי 120 דקות ולהכניע את שוער היריבה, במיוחד כשאתה יודע שיש שחקנים פצועים שבקושי הולכים, דוגמת דיא סבע, שכמעט כל ההארכה סבל מכיווצי שרירים בשתי הרגליים והוא לא יכול היה לרוץ ובקושי הלך. 

לתת לשחקן כזה לבעוט במצב הזה, זה מחדל. מצד שני, אתה יודע שפיירו לא פנדליסט, והוא לא מתאים למצבים האלה, ואתה גם נותן לו לבעוט? אז אתה הולך הביתה ומודח בבושת פנים. בסך הכל, איזה קבוצה הדיחה אותנו? מה הרמה שלה? צמרת ליגה לאומית ולא יותר. 

אז מכבי חיפה יכולה לבוא בטענות לעצמה, מכיוון שכשאתה מגיע לא מוכן, ואני במיוחד מדבר על המשחק הראשון, אז אתה מובס 3:0, נגד כלום ושום דבר, בלי לזלזל בסבאח. המצב הופך להיות קשה שבעתיים במשחק הגומלין בבית של סבאח, אבל איכשהו, משום מקום, מכבי חיפה אולי אפילו התפללה להגיע לפנדלים, אבל הפתיעה את עצמה, כי בכר לקח קשה את ההפסד 3:0 ובמשך שבוע שלם עם אסיפות, וידאו, שיחות וכמובן שינויים בהרכב, והכוונה להורדת ליאור רפאלוב שהיה חלש במשחק הראשון לספסל, כמוהו גם דין דוד, וגדי קינדה ודיא סבע קיבלו את הבמה להציג את יכולתם ואכן זה בא לידי ביטוי מצוין.

פרנזי פיירו (ראובן כהן, מכבי חיפה)פרנזי פיירו (ראובן כהן, מכבי חיפה)

כבר במחצית הראשונה, אם מכבי חיפה הייתה מובילה 0:3, זו לא הייתה הפתעה. הירוקים עשו מה שהם רוצים, מתי שהם רצו, וכמה שהם רצו. רק רגל מסיימת לא הייתה. מכבי חיפה קיבלה מתנה, כי היא הבקיעה בדקות הראשונות כשקורנו המצוין הרים בלי לעצור את הכדור ולמזמז אותו. הכדור עבר את פיירו וחזיזה בעט מזווית קשה לפינה הרחוקה. זה בדיוק מה שחיפה רצתה, והכל הפך פתוח, כי סבאח לא הייתה על המגרש בכלל. 

כמובן שפסילת השער של סבע, שהבקיע עם הכתף, קיפחה בגדול את מכבי חיפה. כשאתה משחק כל כך טוב בכל החוליות, הבלמים עושים את העבודה מצוין בחצי הראשון, הקשרים נפלאים בלי הכדור ועם הכדור, לפעמים זה נראה כמו טיקי-טאקה באמצע. ג’אבר חזר לעצמו בגדול, קינדה וסבע השתתפו בהנעת הכדור המצוינת בנגיעה או שתיים והביכו את הגנת סבאח. מכבי חיפה הייתה שווה עוד גול לפחות.

אבל לקראת המחצית השנייה, פס לא טוב של שימיץ’ במרכז המגרש ומעבר מהיר של האזרים, למרות שהבלם הספיק לחזור לעמדת המוצא, שני שחקנים על ארבעה ירוקים, עשו גול. גם סירוטה וגם שימיץ’ היו אשמים בגול. המתנה הראשונה שסבאח קיבלה מהגנת מכבי חיפה, והיא לא הייתה האחרונה.

מחמוד ג'אבר (ראובן כהן, מכבי חיפה)מחמוד ג'אבר (ראובן כהן, מכבי חיפה)

בהמשך הדרך, סירוטה חסר האחריות, ניסה לעבור את החלוץ על רחבת ה-16 בצורה שקופה והאחרון עשה מזל גול. לאחר מכן, סק, במקום לשמור על השחקן שכבש, היה במיקום לא טוב ונכון והשאיר לו את האפשרות לבעוט מזווית קשה ולהכניע את שריף כיוף בין רגליו כאילו לא היה שוער בשער. שער מגוחך למעמדים האלה, שלא מתאים גם לילד לקבל אותו, אבל אותי זה לא מפתיע, אני כבר אחרי פיורנטינה בעונה שעברה, אמרתי בכל מקום אפשרי שכיוף הוא לא שוער שיכול לקחת את מכבי חיפה רחוק, ובטח לא לאליפות. הוא יכול לעשות שתי עצירות גדולות ובסוף לקבל גול שטותי שלא קשור למשחק. הוא קיבל שלושה הערב, כשכמעט כדורים לא הגיעו אליו, אז בשביל מה אתה צריך שוער אם לא שיציל אותך מטעויות של שחקני הגנה?

שימיץ’ יכול להיות מצוין לאורך כל 120 דקות, אבל פס אחד שלו הורס לו את כל מה שעשה. מתברר שסירוטה הוא לא כזה עילוי, למרות שבחצי הראשון שיתוף הפעולה עם קורנו היה מצוין, היציאה שלו עם הכדור הייתה טובה, המסירות לקורנו היו טובות, אבל חבל שחוסר אחריות שלו כבלם הביאה גול שאם לא הוא, מכבי חיפה עולה לשלב הבא. 

במכבי חיפה טענו שהם משחררים את שימיץ’ בגלל שהוא לא בלם אחראי. אז אם שימיץ’ לא אחראי, מה נגיד על סירוטה? שהאחריות היא ממנו והלאה, ויהיה קשה לבנות עליו לטווח ארוך, בוודאי כשיחזור שון גולדברג, וכאן אני חוזר למחצית השנייה.

דין דוד חוגג (ראובן כהן, מכבי חיפה)דין דוד חוגג (ראובן כהן, מכבי חיפה)

החילופים של ברק בכר היו מצוינים. נתחיל בראש ובראשונה עם ליאור רפאלוב. זה רק מוכיח – כשראפלוב נכנס והקבוצה היריבה עייפה, גם בגילו (38), הוא עדיין יכול לעשות מה שהוא רוצה על המגרש. הוא בישל לפיירו בכדור פנטסטי, וגם נתן גול גדול בעצמו ועוד הרבה מהלכים במשחק, כולל בהארכה. לכן, ברק בכר צריך לחשוב – האם ליאור מתאים לפתוח מול קבוצות מסתגרות בליגה, או לחכות לדקה 60-70 כשכבר כולם עייפים והוא נכנס ויכול להביא את השינוי ולהוסיף למכבי חיפה המון. 

כמובן, הכניסה של חג’ג’ גם היא העירה את המשחק, הוא כישרון מדהים ואפשר לסמוך עליו. רועי אלימלך – בתור מגן ימני נהדר, כמעט כבש פעמיים. ברק הכניס את סק להציל את המולדת, אבל כאמור, הייתה לסנגלי אשמה בגול. למרות זאת, רואים שיש לבלם רצון גדול, ואני מאמין לברק בכר שהוא יהיה אצלו העונה. 

כשלא הייתה לברק ברירה, הוא הכניס גם את קני סייף למרות שלא ספר אותו עד כה, והוא היה מצוין כשבישל בקרוס נהדר, בלי לשחק עם הכדור יותר מדי, דין דוד עשה גול נפלא וגם הוא היה טוב. ייאמר לזכותו של ברק, שהפעם הוא בא מוכן, בהרכב, בחילופים, אבל מה אתה יכול לעשות כשהשוער וההגנה שלך לא עובדים, ונותנים מתנות לקבוצה שלא שווה לחצי ממכבי חיפה.

עבדולאי סק (ראובן כהן, מכבי חיפה)עבדולאי סק (ראובן כהן, מכבי חיפה)

מכבי חיפה סופגת 6 שערים בשני משחקים. אכזבה ענקית. זה לא כי סבאח כל כך טובה, אלא כי הירוקים חילקו מתנות. אי אפשר שלא לציין את דולב חזיזה, שחוזר לכושר, מבין את המשחק מצוין והקרנות שלו לפנתיאון. התרגילים במצבים הנייחים הזכירו את העונה האחרונה של ברק, וחזיזה משפיע עליהן מצוין. 

בשורה התחתונה – מבחן התוצאה. הירוקים מודחים בשלב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג בגלל חוסר מוכנות משווע במשחק הראשון ולכן הם הולכים הביתה. להתראות באירופה בעונה הבאה.

אסור לפספס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגןתאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר