יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:48
אבי נמני

רן, הנבחרת לא מגיעה על תקן תפאורה

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: לישראל פוטנציאל יותר גבוה והיא יכולה להוציא נקודות, יש מספר זוויות אופטימיות אבל גם מדאיגות. יחזקאל צריך לשחק בכנף

העיר בודפשט הפכה בשנה האחרונה לבית הרשמי של הכדורגל הישראלי עקב המצב הביטחוני המעורער, נבחרת ישראל איבדה את אפקט הביתיות שמפחית עוד יותר את רמת הסיכויים, שהייתה נמוכה גם ככה, עוד לפני תחילת הקמפיין הנוכחי. הערב (שני) הגענו לעוד משחק מאתגר לכדורגל הישראלי בזירה הבינלאומית, לאחר ההפסד לבלגיה, הגיעה הנבחרת ופגשה משוכה גבוהה נוספת בדמות איטליה המתחדשת, בניצוחו של לוצ’אנו ספאלטי, אך אנחנו באופן טבעי מתרכזים בנבחרת שלנו.

הכחולים-לבנים תחת שרביטו של רן בן שמעון, שמנסה בסגל הקיים למצוא את הנוסחה הנכונה ואת השחקנים שעליהם הנבחרת יכולה להתבסס לקראת העתיד. על כר הדשא המחצית הראשונה שלנו הייתה כמעט שוות כוחות אל מול היריב האיטלקי הפייבוריט, עם הגנה ישראלית טובה באופן יחסי וקישור דינמי ואגרסיבי ביחד עם קו הגנה מסודרת, למעט שער היתרון של דוידה פראטזי, שכבש לאחר כדור רוחב מושלם של פדריקו די מרקו הנפלא, ששבר את קו ההגנה הישראלית עם סגירה לא נכונה של שגיב יחזקאל ועידן נחמיאס, שעלתה לנו בשער חובה מיותר. 

במחצית השנייה היה נראה שאנחנו במשחק, גם בקצב וגם בפיזיות, מול יריבה איטלקית אפורה, אך דווקא בדקות בהן היינו שווים אוסקר גלוך שנכנס בתחילת המחצית השנייה איבד כדור קריטי באזור רחבת ה-16 שלנו, שנוצלה על ידי ג’אנלוקה רספאדורי, שאיים בבעיטה לשער, סחט הדיפה מיואב גראפי ועל הריבאונד עט מויזה קן, שדחק מקרוב פנימה את השער השני עבור האיטלקים.

שחקני נבחרת ישראל אחרי השער של מוחמד אבו פאני (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל אחרי השער של מוחמד אבו פאני (ראובן שוורץ)

רן ביצע חילופים במחצית השנייה על מנת להכניס שחקנים טריים שיעזרו להגברת הקצב והאינטנסיביות בחלק האחרון של המשחק. נחישות של שחקנינו בדקות הסיום זיכתה אותנו בשער מצמק של מוחמד אבו פאני ועל הנייר סיימנו את המשחק עם תוצאה סבירה מול יריבה עדיפה. לבן שמעון יש מספר זוויות אופטימיות, אבל גם כמה נקודות מדאיגות. 

נקודה אופטימית ראשונה היא חוליית ההגנה, שהייתה במשחק טוב. צריך לחשוב על יחזקאל כשחקן כנף, מפני שברמות האלה כמגן זה לא מספיק טוב. הקישור היה דינמי וקצבי ודווקא חוליה קדמית אנמית שלנו, עם קבלת החלטות לא מספיק טובה באזורים המסוכנים של היריבה. אנחנו עדיין ממשיכים לאבד ריכוז בדקות קריטיות, אנחנו חייבים להבין שברמות הללו נענשים באופן מיידי כפי שקרה לנו הערב, בספיגת שני השערים. אני מסכים שצריך להסיק מסקנות ולהפיק לקחים מהטעויות, אבל יש גם חצי כוס מלאה ודברים חיוביים שהנבחרת ביצעה הערב על כר הדשא בבודפשט.

רן בן שמעון (ראובן שוורץ)רן בן שמעון (ראובן שוורץ)

יש לבן שמעון עוד הרבה עבודה, אמנם יש מגמת שיפור, אבל רן בראיון בסיום המשחק קצת יצא מפרופורציות. הוא צריך להבין שאנחנו לא מגיעים על תקן תפאורה, נבחרת ישראל היא נבחרת עם פוטנציאל יותר גבוה מהיכולת שהיא מציגה עד עכשיו, רן צריך לשאוף להוציא משחקניו את המקסימום ביחד עם בחירת שחקנים נכונה ומערך נכון, שמתאים לצוות השחקנים הקיים, עם אמונה שגם מהבית הקשה אנחנו יכולים להוציא נקודות עם דגש על שיפור האלמנטים, הפיזיים, הטקטיים והמנטליים שבהם אנחנו חייבים להשתפר באופן קריטי.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר